<3 -

Hemresan

Nu är jag hemma igen. Hemfärden var grymt jobbig. Skulle åka 16.07 först , men jag trodde jag kom försent så beställde biljett till 16.37 tåget ist. Det stod att det var 20 min sent pga en solkurva mellan Jakobsberg och Kalhall. Går in på donken och köper en mellan vanilj milkshake och 2 chicken wrap. När jag kommer ut därifrån ser jag att tåget blivit inställt. Och så även tåget som skulle gått 16.07 , så kollade när nästa gick och det skulle gå 17.07. Kliver på tåget , finns knappt någon palats eftersom det är 3 avgångar på samma tåg. Det bara strömmar in folk och snart var hela tåget fyllt. Vi började åka och stannade till i Sundbyberg. Någon klev av och så strömmade det in folk igen och det blev ännu trängre än innan. Man fick stå likadant hela tiden. Mellan Jakan och Bålsta känner jag hur jag börjar må illa och det svartnar för ögonen sagta men säkert. Jag trodde jag skulle svimma men klarade mig. Det höll i sig i ca 10 min och jag kände att jag ville hoppa av tåget direkt för att få lite luft. Men jag stod kvar på tåget. Det stannade i Bålsta och några klev av. Blev lite mer plats. Sen i Enköping så var det ännu fler som klev av och då blev det bra med plats över. Man kunde äntligen andas normalt.

En sak jag stör mig på är hissarna på centralen här i Västerås. Hissarna är gjorda för 10 personer - 800kg , vi klev in 4 st i hissen , ingen var särskilt stor eller hade massa packning och hissen säger att det är överlast när vi kommer upp till våningen vi skulle av på :S SJUKT ! Vad är felet? är det en hiss för max 200 kg eller? :S 

Jaja , jag är trött nu iaf. Funderar på att lägga mig i ett bad. Det kan verkligen behövas nu efter en rejält svettig dag.

Längtar verkligen tills imorgon. Det ska bli så himla roligt och mysigt :)  Sova på hotell för absolut första gången i mitt liv. Ser verkligen fram emot det :)

Puss // UllehBulle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Annonser från BloggPartner